Skilda världar

av Serpens Albus

Jag åt middag med vänner nyligen då det slog mig hur enormt olika våra liv är. Eftersom det i sällskapet fanns ett antal gravida gick samtalet naturligtvis in på livet med småbarn. En av mammorna gladdes åt att ha fått ”sovmorgon” ända fram till 7.

Vad hade jag själv gjort den dagen? Jag steg upp halv 1 på eftermiddagen, eftersom jag kvällen innan hade besökt en krog där sångaren till ett av mina favoritband drog ett akustiskt gig. Naturligtvis vaknade jag mycket tidigare, runt 11, men bestämde mig att sova en stund till.

Efter frukost gick jag in till stan för att handla lite mat och efteråt var det dags att dra veckans sista träningspass, precis i tid för att hinna hem och duscha innan den planerade middagen. Den kvällen kom jag hem kring halv 4. Jag vaknade väl där kring lunchtid, utan att någon väckte mig.

Fortes fortuna adiuvat