Skulle jag ens ha tid med en kvinna?

av Serpens Albus

Jag är mitt uppe i veckans första av sex träningspass. Jag känner mig totalt hemma i min omgivning, totalt säker på vad jag håller på med. Jag älskar det jag gör. Jag kan lätt spendera två timmar per kväll på gymet och ändå känna ett visst mått av saknad då jag går hem. Det är också just där som jag inser det; om jag någon gång skall ha någon slags stadigt förhållande är det nästan ett måste att hon också brinner för träningen.

Av någon orsak spenderar jag mycket* tid med att tänka på det; hurudan en kvinna skulle måste vara för att jag skulle ”ge upp” min nuvarande livsstil. Det här är min senaste insikt. Jag finner det aningen märkligt eftersom jag generellt sett inte tycker att t.e.x kvinnor i fitness-tävlingar är speciellt attraktiva. Jag har ofta sagt att jag föredrar kvinnor med lite ”fluff i kanterna”. Jag undrar hur det skulle gå ihop med att träna intensivt sex gånger i veckan.

Jag återgår till mitt träningspass. Musklerna brinner medan jag pressar upp vikterna. Just nu, i denna stund, finns det ingenting jag hellre skulle göra och jag undrar om jag ens skulle ha tid med någon kvinna i mitt liv. Ja…kanske då om hon var lika fokuserad på det här som jag. Kanske…

Fortes fortuna adiuvat

*Dock långt ifrån lika mycket som jag tänker på träning eller hur jag på bästa sätt skall olja in mitt golv (”regelbundet” kanske är bättre ord)