För att jag väljer det

av Serpens Albus

Om det är en sak jag älskar med att vara obunden är det hur jag kan kasta mig in i precis vad som helst för att sedan spendera flera timmar med just det, varenda kväll om jag så vill. Just nu är jag totalt uppslukad av min träning. Jag kommer hem från jobbet någon gång kring 16:30-17:00, äter och drar sedan iväg till gymet. Innan jag kommer hem har klockan hunnit bli 21:00, oftare och oftare 21:30. Jag går hem inte för att jag är trött utan för att jag helt enkelt måste. Det här har pågått i snart två månader.

Förutom själva aktiviteten, att lyfta järn tills musklerna brinner, förutom att utmana mig själv för att se hur mycket jag klarar, hur självdisciplinerad jag kan vara är det även något annat som lockar mig; att göra något som många inte vill eller ens har möjlighet till. När jag är där och påbörjar min andra timme med tanken ”jag slutar inte då jag är trött, jag slutar då jag är klar” finns ingenting annat. Ingenting. Det här är min värld.

Inget annat finns eftersom jag väljer att ha det så. Jag behöver inte skynda hem för något annat än att kunna få tillräckligt med vila så att jag skall kunna göra samma sak igen följande dag. Och när jag slutligen styr hemåt på stadens nu mörka gator, vänder jag mig om och säger tyst: ”vi ses i morgon”.

Ronin

Fortes fortuna adiuvat