Jag befinner mig i ”bubblan”

av Serpens Albus

Jag sitter i min svarta lädersoffa och ser ut över parken utanför mitt hus. Klockan är 1 på natten. Jag är inte speciellt trött. Men jag kommer att vara det imorgon.

Det fanns en tid då jag inte ville gå till sängs på grund av att det var något följande dag jag inte egentligen ville göra. Kanske det var en presentation jag inte var 100% säker på eller kanske var det ett tandläkarbesök. Vad det än var hade jag någon märklig uppfattning att så länge jag inte gick till sängs fortsatte just den här dagen och morgondagen skulle inte komma. Det är annorlunda nu.

Inatt går jag inte till sängs för att jag så fullständigt njuter av min tillvaro. Jag befinner mig i ”bubblan” som en bekant en gång uttryckte det; jag är fullständigt uppslukad av mina egna projekt, tankar och vanor. Inget verkar förmå att rubba mig. Jag sneglar på klockan som nu visar 01:25. Jag kommer att vara trött imorgon. Trött men oerhört lycklig.

Fortes fortuna adiuvat