Not old, just older

av Serpens Albus

Jag bor i en lägenhet vid Västra kasärntorget i Vasa, Finland. Jag tror på en fri marknadsekonomi och att ta hand om mig själv genom en balanserad diet och en rigorös träningsregim. Det stör mig oerhört att mitt gatunamn är felstavat.

På morgonen sköljer jag mitt ansikte med ljummet vatten och applicerar därefter en fuktighetskräm med salicylsyra, och en djupfuktande ögonkräm. Jag var nyligen tvungen att byta märke, eftersom formulan för min tidigare ändrades och jag inte ville lukta tall. Jag använder en hårfön får att fixa till min sidbena eftersom mitt hår annars skulle vara alltför vågigt.

Även fastän det finns kvinnor som jag finner oerhört lockande och kan trivas i deras sällskap är jag nu, mer än någonsin, övertygad om att gå min egen väg. Jag har mer och mer börjat fundera på alternativ för att försäkra den livsstil jag skapat. Jag är ogift, har inga barn och bor ensam. Jag tänker låta det förbli så.  Jag är 34 år gammal.

”I like the bed I’m sleeping in, just like me it’s broken in, it’s not old, just older”
Jon Bon Jovi