Singellivets osäkerhet

av Serpens Albus

Det finns perioder då jag ”gör min egen grej”, alldeles allena. Andra perioder är jag ”mindre allena”. På väg hem från ett träningspass kontemplerar jag singellivets egenhet, i förhållande (pun intended) till tvåsamhet.

Det finns ett visst mått av osäkerhet i singellivet, speciellt om man finner sig i en situation där man date:ar någon. Man har egentligen ingen aning vad den andra personen tycker, tänker eller ifall det överhuvudtaget kommer att gå någonstans. Osäkerheten i sig är stressfylld. Jag är övertygad om att en hel del söker sig till parförhållanden just för att fly undan osäkerheten, stressen i att vara singel.

Singellivets klinga är knivskarp, men även tveeggad. Det är i utgångens osäkerhet där en stor del av tjusningen ligger, lite på samma sätt som det är långt mer intressant att se ett sportevenemang där man inte vet resultatet än ifall man redan läst sammandraget någonstans. Det är osäkerheten som gör vinsternas toppar så ljuva, och förlusterna så bittra.

Fortes fortuna adiuvat