Fienden inom mig

av Serpens Albus

Det finns en fiende inom mig, en kvarleva av ett tidigare jag. Han är svag, konstant villig att behaga, en ja-sägare. Det finns få saker jag fruktar. Jag är inte rädd för döden, kärleken eller kvinnor, som en del kanske tror. Kvinnor kan bara få mig på knä. Min fiende kan förgöra mig.

Han smyger på mig långsamt, förföljer mig tyst, osynlig i skuggorna. Trots att han är svag, anfaller han med vilddjurets intensitet. Bettet är dödligt och giftet sprider sig likt cancer genom varje fiber i min själ för att förvandla mig till en brinnande ruin av vad jag är och vill vara.

Så mycket som jag hatar honom, vet jag att jag aldrig kommer att lyckas förgöra honom. Han är alltför djupt begraven i grundvalarna av vem jag är. Allt jag kan göra är vara på min vakt, hålla ett öga på skuggorna, där han gömmer sig.

Fortes fortuna adiuvat