Inte bara för att jag kan

av Serpens Albus

Jag sitter i min soffa och gör anteckningar i min kalender när jag plötsligt kommer på att jag skall göra en överblick av händelserna hittills under 2012. När jag är färdig inser jag att jag provat på en hel del nya saker men kanske viktigare – att jag gjort en hel del saker inte för att jag verkligen tyckt om det utan bara för att jag kan, likt något slags rebelliskt utbrott.

I februari stannade jag uppe en hel natt, åt pizza och såg på the Superbowl*. Jag gjorde det mest för att det var åratal sedan sist men också för att jag visste att det här var någonting som många inte kan unna sig. Men blev detta ett beständigt minne jag kan se tillbaka på med glädje? Inte egentligen. Jag gjorde det av fel orsaker.

Det här är någonting jag vill ändra på. Jag tänker fortsätta göra vad jag vill men jag vill också vrida ur så mycket njutning ur livets disktrasa (vilken analogi visst?) som möjligt. Jag vill maximera upplevelsen. Det här verkar vara det enda vettiga sättet att leva.

Fortes fortuna adiuvat

*Finalen i amerikanska fotbollsligan NFL