Dagar jag lever för

av Serpens Albus

Djupt försjunken i tankar står jag i mitt lilla kök. Jag betraktar en rad med tallrikar och bestick som jag placerat fram i en prydlig rad medan jag försöker hitta det bästa sättet att tillreda min lördagsbrunch på för att få allting framsatt på samma gång utan att något för den delen hinner bli kallt.

Jag har sedan en tid tillbaka fattat smak för brunch och försöker återskapa åtminstone lite av samma dekadenta, lyxiga känsla som jag fått då jag besökt någon av Vasas brunch-ställen.

Efter min hemmagjorda brunch, bestående av proteinplättar, mysli, stekta ägg, apelsinjuice och bacon drar jag på mig min svarta trenchcoat och går ut på stan. Det är en bra dag och jag är fylld av ett djupt, inre välbefinnande. Det är den här känslan, de här dagarna jag lever för.

Fortes fortuna adiuvat