Jag känner mig lockad

av Serpens Albus

Jag sitter på min soffa och ser på filmen Crazy, Stupid Love, vilken jag ville se i huvudsak för att Marisa Tomei spelar en av rollerna. Det är dock inte Tomei som fascinerar mig utan karaktären spelad av Ryan Gosling och jag känner mig lockad, inspirerad.

Det som lockar mig är dock inte någon idealistisk fantasi om att hitta Henne med stort H. Jag känner heller inte igen mig i någon tröstlös tillvaro från vilken det är nödvändigt att bryta sig fri. Det som lockar mig är spelet, jakten.

Jag känner hur mitt fotfäste sviker och jag sakta börjar glida bakåt. Jag hör en avlägsen, kallande siren. Den säger åt mig att springa fri i månljuset, att återigen känna den bitterljuva blodsmaken av färskt slaget byte, men mina bojor är starka, fast förankrade i mina vanors betong. Slaget i mitt sinne rasar vidare, rycker i mina bojor.

Fortes fortuna adiuvat