En fridfull, stressfri tillvaro

av Serpens Albus

I gryningen står jag vid mitt sovrumsfönster och tittar ut över den grå parkeringen bakom mitt hus. Jag öppnar balkongdörren och låter den kyliga morgonluften dansa in i rummet. I vanliga fall efter att jag besökt en nattklubb är min hjärna, vare sig jag vill det eller ej, överfull av mentala bilder av händelser; personer jag mött och kvinnor jag sett. Inte den här morgonen. Märkligt.

Den enda förföriska dam min hjärna är besatt av denna morgon är min nyinköpta linnekostym som för tillfället finns hos sömmerskan för finjustering. Jag knäpper upp min rosa Hugo Boss-skjorta och drar fingrarna över ett mörkbrunt bälte som ligger på min säng; bältet som jag skall använda tillsammans med min kostym och nya mocka-loafers.

Hade någon sagt åt mig vid 22 års ålder att jag tio år senare skulle vara mer brydd i en kostym än att jaga kvinnor skulle jag antagligen ha skrattat ut denne. Det är emellertid en väldigt fridfull, stressfri tillvaro. Jag hör hur ytterdörren i trapphuset öppnas och ett par går fnittrande till hissen. Själv sätter jag mig på balkongen och avnjuter en rågbrödssmörgås och ett glas apelsinjuice.

Fortes fortuna adiuvat