Nykär

av Serpens Albus

Jag sitter på golvet i Ensamhetens Borg och försöker skriva fransk poesi, vilket inte är speciellt enkelt med tanke på att jag bara kan ca fem meningar på franska och inte kan skriva någon av dem. Men det är en slags fix idé´jag fått och utan att fundera på det desto mer kastat mig in i det med huvudet först.

Något av en ändring har börjat ske i mig; jag får en idé och utan att fundera över ifall det är idiotiskt eller ifall jag kunde använda min tid till vettigare saker sätter jag igång och genomför den. För en tid sedan fick jag för mig att jag behövde en green screen för att göra specialeffekter till mina videoklipp och gick resolut ut och köpte två gröna lakan.

Jag upplever det som någon slags kreativitetens renässans och njuter ofantligt av att ha möjlighet att genomföra mina idéer och att jag är helt fri att fördjupa mig i skapandeprocessen om det så än betyder att jag sitter uppe till klockan två på natten. Detta har alltid varit en del av den frihet jag så innerligt älskar men det är som om jag ser den för första gången eller åtminstone i ett nytt ljus. Det är som om jag är…nykär. 

Fortes fortuna adiuvat