Letar skor som inte blir våldtagna

av Serpens Albus

Jag befinner mig i Vasa centrum och är på ett märkligt humör. Jag letar efter skor som passar till linnebyxor. Mina chokladbruna mockaskor jag nyligen köpte är perfekta men eftersom jag kommit fram till att dessa oskyldiga små skönheter skulle bli totalt våldtagna ifall jag använde dem på krogen behöver jag något annat.

Det som stör mig något enormt är att jag har haft det perfekta paret; en slags mörkbrun loafer i läder, men eftersom jag nästan aldrig använde dem skänkte jag bort dem till röda korset för ungefär två år sedan. Jag förbannar mig själv för två år sedan. Hoppas vem som än fick skorna njuter av dem.

Det märkliga är att jag samtidigt också är otroligt nöjd eftersom gårdagens klippning blev mer lyckad än vanligt. Jag hade egentligen tänkt stanna hemma ikväll men det känns nästan synd att omvärlden inte också skall få njuta av mästerverket som är min frisyr.

Fortes fortuna adiuvat