Zombie-apokalypsen börjar, vad gör du?

av Serpens Albus

Medan jag strosar runt i Citymarket och letar efter den perfekta tvättkorgen slås jag av en fascinerande tanke; om en zombie-apokalyps skulle ta sin början här och nu, vad skulle jag göra?*

Jag har de senaste dagarna underhållit mig själv med liknande tankar; hur jag skulle skydda mig, var skulle jag få tag på vapen och vilket vapen är det ultimata för att döda zombier?

Det är inte för att jag tror att det kommer att hända utan mer bara för att…jag kan. Att sätta tid på att kontemplera omöjliga scenarion verkar väldigt dekadent, en lyxvara. Samtidigt finns ingen som kan påpeka att zombier inte finns eller att jag borde tänka på viktigare saker. Jag går omkring med ett fånigt leende på läpparna medan jag handlar.

Fortes fortuna adiuvat

*Jag skulle ha klättrat upp på en hylla och genom att hoppa från hylla till hylla försökt undvika alla zombier på golvet som är upptagna med att anfalla andra människor som inte varit lika smarta som jag.