Kreativitetens narcissism

av Serpens Albus

En söt, nästan sliskig doft hänger kvar i solariet.  Det påminner lite om bränt sockervadd, eller en marshmallow som man haft över elden lite för länge. Det brukar göra det precis efter att en kvinna varit där. Efter ett givande ryggpass ligger jag nu och planerar den inkommande helgen.

Kanske jag tar en bit mat på stan, kanske jag går till biblioteket eller sysslar med mina små projekt hemma. Det slår mig att jag har väldigt svårt att få tråkigt. Jag tycker inte heller att jag lever ett överdrivet händelserikt liv. Jag har mina intressen och har inga större problem med att fylla min tid. Jag är en mästare på att underhålla mig själv.

Jag kan inte se det här som något annat än en styrka. Jag undrar dock om det även är en orsak till mitt behov av personlig frihet; är jag inte fri att fylla min tid som jag vill känner jag mig inte fri överhuvudtaget som en kreativitetens narcissism. Jag ser fram emot helgen. Flyg min fågel, flyg!

Fortes fortuna adiuvat