Gör vad du vill men förvänta dig inte att jag skall gilla det

av Serpens Albus

Det är kväll och jag har slagit mig ner i min mörkgråa soffa. Jag sätter upp benen på soffbordet och känner av tröttheten i mina muskler, slappnar av, insuper tystnaden och njuter av stillheten i kvällstimmarna. Det är det här tiden på dygnet jag börjar vakna till liv, trots att jag borde gå och sova.

Tidigare under dagen lyssnade jag på ett radioprogram där det nämndes att det tydligen uppstått en debatt i vårt grannland Sverige om hår under armarna. Tydligen hade kamerorna på melodifestivalen råkat fånga hur en kvinna i publiken omedvetet visade sina orakade armhålor när hon hurrade över vinnaren, vilket skapat reaktioner och  debatt om förväntningarna på hur en kvinna skall se ut.

Jag håller fullt med om att det är upp till var och en att välja vilka delar av ens kropp man rakar eller ej. Jag kan emellertid inte hjälpa att undra ifall folk i dessa debatter faktiskt nöjer sig med enbart acceptens eller om de egentligen kräver mer; att man också skall se det som naturligt och därmed vackert. Glöm det! Det må vara naturligt och du är fri att göra precis vad du vill men förvänta dig inte att jag skall tycka att det är snyggt.

Fortes fortuna adiuvat