Skall DU göra din del?

av Serpens Albus

Det är något speciellt med söndagskvällar i ensamhetens fästning. Det är då som jag slutgiltigt sammanfattar veckan och mentalt börjar förbereda mig för en ny. Jag gör det genom att hänga tvätt. Det är något otroligt rogivande med hela processen, som genomförs i total tystnad.

Efter att ha hängt upp min tvätt går jag tyst omkring i min lägenhet och plockar ihop saker, torkar av diskbänken och förbereder morgondagens frukost. En inre frid sköljer över mig när arbetet är klart och jag lutar mig tillbaka i soffan med ett glas iste med tanken att sätta upp ett youtube-klipp för att hedra Whitney Houstons bortgång men hittar ett annat, långt mer chockerande klipp. Jag har tidigare skrivit om kvinnovåldssamhället och hur våld mot män i samhället glöms bort, medan våld mot kvinnor fördöms. Jag hade fel.

Klippet jag snubblar över är producerat i vårt grannland Sverige och visar en samling upprymda, fnittrande kvinnor som filmar ett överlagt mord på en man som sitter och läser tidningen. Våldet mot män glöms inte bara bort eller ignoreras. Det bejublas och firas med dans och serpentiner.

””Life” in this ”society” being, at best, an utter bore and no aspect of ”society” being at all relevant to women, there remains to civic-minded, responsible, thrill-seeking females only to overthrow the government, eliminate the money system, institute complete automation and eliminate the male sex.”
Valerie Solanas, ‘S.C.U.M (Society for cutting up Men) Manifesto