Totalt singelskap – total frihet

av Serpens Albus

Fördelarna med att vara singel kan sammanfattas i ett ord; frihet. Frihet att göra vad du vill, när du vill och hur du vill. Det är dock en väldigt skör frihet vars sötma lätt kan förvandlas till bitter kalk om man innerst inne söker, jagar ett förhållande.

Under tidigare perioder av singelskap har jag trott mig vara fri men friheten var en hägring eftersom jag var bunden av uppfattningar av vem eller vad jag skulle vara och hur jag skulle uppföra mig för att hitta Henne. Total frihet var en omöjlighet så länge jag sökte, så länge jag drogs in av sirenens gäckande sång.

Jag finner ännu kvinnor vara intressanta, men sången som en gång var oemotståndligt fängslande har nu bleknat till en stilla fascination och bojorna som höll fast mig har brutits inför mina ögon. Jag har smakat den totala friheten. Jag hör dess sång, lockande likt en siren.

Fortes fortuna adiuvat