Något som kvinnor skulle rynka på ögonbrynen åt

av Serpens Albus

Telefonsamtalet kunde inte komma mer lägligt. Jag har tänkt på henne konstant under de senaste dagarna, även under helgen då jag firade jul och kanske ännu mer på annandag jul då jag festade på en av stadens nattklubbar. Visst, hon är inte perfekt men med lite hjälp kan hon omformas till en gnistrande juvel. Jag undrar om jag är lite för ivrig då jag stiger in i bilen för att åka iväg och hämta henne.

Jag stör mig på att en man inte kan ge en ärlig komplimang åt en kvinna utan att det upplevs som att det finns en baktanke, än mindre gå ut och äta med någon av det motsatta könet utan att för den delen vilja ha ett förhållande, bara för att höra andra synpunkter än av de man redan känner eller för att kvinnor helt enkelt är trevligare att se på än en man. Jag undrar ifall det är något som kvinnor skulle rynka på ögonbrynen åt då det i grund och botten egentligen inte är mer än…”personlig underhållning”.

Hjärtat slår lite extra hårt då jag stiger ur bilen och närmar mig dörren, precis som på en första date. Men det här är ingen första date, vi har ju träffats förr. När jag ser henne sköljer en våg av glädje över mig. Hon har genomgått en transformation, kramar om mig på de rätta ställena och hennes nattsvarta sidenslag smeker min nacke. Hon är perfekt. Min nyårs-smoking är klar.

 

”While any good suit will transform a boy into a man, classic black tie elevates a man into a gentleman”
Peter Marshall, ”The Black Tie Guide