Glad internationell mansdag

av Serpens Albus

Jag har fått något av en fix idé om att matcha mina strumpor med min skjorta. Därför befinner jag mig inne i stan för att leta efter ett par rosa strumpor, helst med röda ränder. För en stund försöker jag njuta av tillstymmelsen av julkänsla när jag i Rewell Center ser ljusslingorna hängandes i taket. Ett projekt som är dömt att misslyckas.

Eftersom jag plötsligt kommer ihåg att jag också behöver en ny peelingkräm skyndar jag till rulltrappan, där en kvinna ser något glänsande precis innan hon skall stiga på och stannar tvärt. Jag förväntar mig naturligtvis att hon snabbt skall fortsätta. Men det gör hon inte och jag lämnar stående precis bakom henne i, vad som verkar för mig, en absurt lång stund, vilket förargar mig. Jag lugnas emellertid av att ”We built this City” ljuder ur varuhusets högtalarsystem.

Valet varifrån jag skall inhandla peelingkrämen står mellan Emotion och Kicks. Kicks har snyggast personal medan Emotion ger flest gratisprover. Stockmann går bort eftersom de har en tendens att betjäna gamla tanter före dynamiska unga män. Emotion vinner denna gång och jag köper Biotherms peelinkräm och en ögonkräm av clinique. Min jakt på rosa strumpor misslyckas och jag köper istället två par bruna. Jag kan dock inte släppa tanken på att det någonstans där ute finns ett par rosa strumpor med röda ränder. Jag går därför genom varenda butik i stan. Jag drar en lättnadens suck efter att jag insett att dylika strumpor inte finns och att jag denna gång gjort rätt val.

Fortes fortuna adiuvat

———————————————————————————————————-
Jag vill här ta tillfället i akt och önska alla mina manliga läsare en glad internationell mansdag.