Not old…just older

av Serpens Albus

Jag bor i en lägenhet på Rådhusgatan i Vasa, Finland. Mitt namn är Jonas Åberg. Jag tror på en fri marknadsekonomi och att ta hand om mig själv genom en balanserad diet och en rigorös träningsregim. På morgonen, om mitt ansikte känns puffigt eller om jag har rödsprängda ögon från nattens ihärdiga festande, sätter jag på en kylande gelmask, som jag lämnar på i 10 minuter medan jag förbereder min frukost bestående av havregrynsgröt, en proteinshake.

Efter att ha sköljt av ansiktet med ljummet vatten använder jag ett alkoholfritt ansiktsvatten. Därefter applicerar jag en fuktighetskräm med solskyddsfaktor, av märket Lumene, och en djupfuktande ögonkräm. Jag använder en hårfön får att fixa till min sidbena eftersom mitt hår annars skulle vara alltför vågigt, varefter jag använder hårprodukter av L’Oreal för att hålla frisyren i ett järngrepp för resten av dagen.

Jag är ogift, har inga barn och bor ensam. Och jag tänker låta det förbli så. Även fast det finns stunder då jag söker mänsklig kontakt i socialt syfte, värdesätter jag den solitära tillvaron jag skapat alltför högt för att byta den mot något annat. Jag vill gå min egen väg.  Jag är 32 år gammal.

”I like the bed I’m sleeping in, just like me it’s broken in, it’s not old, just older”
Jon Bon Jovi