”Aaargh, varför kan han aldrig fälla ner ringen?!”

av Serpens Albus

Jag står i mitt badrum, framför spegeln och applicerar en ny fuktighetskräm som jag fått som prov. Samtidigt lyssnar jag på en radioshow där det diskuteras huruvida det är bättre för kvinnor som håller på att bli lite åldersstigna att fortsätta försöka hitta sin drömprins eller ge upp och nöja sig med något som är ”tillräckligt nära” så att de skall få uppfylla sin dröm om att skaffa barn. Krämen luktar gran och för en sekund känner jag mig lite mer maskulin, som om jag tillbringat dagen med att hugga ner en halv skog. Jag har på mig en svart bomullshandduk.

På wc-stolen bakom mig ligger en andra handduk som jag torkat håret med. Jag stannar upp och betraktar handduken. Om den inte låg där skulle jag kunna ha wc-ringen uppe konstant. Jag skulle naturligtvis inte ha det eftersom jag föredrar att ha ner locket utifall att jag skulle tappa något jag tar fram ur mitt andra badrumsskåp, som är placerat över wc-stolen. Men jag skulle kunna. Möjligheten finns.

Det verkar vara väldigt många kvinnor som stör sig på ifall deras pojkvänner eller äkta makar lämnar upp ringen på toaletten. Man hör/läser om det med jämna mellanrum som om det var något gigantiskt förhållandeförstörande problem. ”Aaargh, varför kan han aldrig fälla ner ringen?!” Om det är det största problemet, eller ens ett man funderar på, i ens förhållande borde man väl egentligen hoppa till av lycka varenda gång det händer. Han slår dig inte, har flera fruar eller säljer dina saker på e-bay för att bekosta sitt heroinmissbruk. Att ens fundera på något så trivialt och försöka förändra honom pga det är nästan något av en skymf. Jag bestämmer mig att inte köpa fuktighetskrämen. Den är alltför lättflytande och jag vill inte lukta som en skogshuggare.

 

Fortes fortuna adiuvat