Alla män hon varit ihop med visat sig vara rövhål

av Serpens Albus

Innan jag går till sängs borstar jag tänderna med en elektrisk tandborste. Därefter använder jag en mikro-borste för mellanrummen mellan tänderna och till slut använder jag en meter tandtråd med fluor för att rengöra varje mellanrum individuellt. Jag stör mig över att jag inte längre är studerande och kan ta del av de fester som äger rum mitt i veckan. Medan tandtråden gör sitt slötittar jag på början av en film där en kvinna förklarar att praktiskt taget alla män hon varit ihop med visat sig vara rövhål.

Egentligen är det rätt synd om rövhål. Det är ju en kroppsdel precis som alla andra. Faktiskt är det nog en av de viktigare. Den där lilla kroppsöppningen förbättrar ju ens liv rätt ordentligt. Utan den skulle man gå omkring som Pumba medan avfallet samlas på hög i bukhålan. Inte undra på att alla Disney-figurer går omkring med skitstora pupiller och sjunger stup i kvarten; de måste ju gå på starka smärtstillande mest hela tiden för att komma genom dagen.

Tidigare på dagen mötte jag Papper-bloggaren Andrea på gatan i Vasa. Medan jag snabbt hälsade förnöjde jag mig åt att min halsduk perfekt matchade mina glasögonbågar och skor. För en sekund tyckte jag mig förnimma en viss beundran i hennes ögon och var säker på att hon skulle skriva ett blogginlägg om min kavaj. Jag kollar hennes blogg med hjälp av min telefon. Inte ett ord om min halsduk och en våg av besvikelse sköljer över mig. Jag lugnar mig med att tänka att hon i alla fall inte såg mig senare då jag kom ut från Citymarket med en orange-vit plastkasse i näven. Den förstörde min outfit helt.

Fortes fortuna adiuvat