Iförd endast kalsonger och strumpor

av Serpens Albus

Jag går omkring i min lägenhet iförd endast kalsonger och strumpor och funderar över ifall jag skall ta en cokis eller inte. Jag har 11 stycken i mitt kylskåp. Problemet är att jag inte skulle ha tid att sätta den i frysen så den blir tillräckligt nedkyld. Dessutom skulle jag ha problem att somna pga koffeinet i den ädla drycken. Klockan är kvart över nio och jag planerar vara i säng om fyrtiofem minuter.

Jag vill egentligen inte gå till sängs den tiden. Jag känner mig inte direkt mer utvilad för den delen heller jämfört med ifall jag skulle gå till sängs halv ett, men jag har märkt att mina träningspass blir bättre om jag sover längre. Jag känner mig ansvarsfull och vuxen. Så det är så här man långsamt men säkert stöps om till att passa bättre in i ekorrhjulet. Snart börjar jag väl gå hem från krogen redan klockan två också som någon slags småbarnspensionär.

Jag kisar för att bättre kunna urskilja spegelbilden av min bara överkropp i vardagsrumsfönstret medan jag spänner mina muskler. Jag råkade se en artikel som berömde Hugh Jackmans kropp häromdagen. Det är tydligen så där man skall se ut då man är 40 (Jackman är egentligen 42) för att anses vara i bra form. Jag funderar ifall jag skall printa ut bilden och sätta på mitt kylskåp för att sedan kunna jämföra med mig själv om 10 år.

Fortes fortuna adiuvat