Detta är mitt kungarike

av Serpens Albus

Jag sitter på wc och funderar över vad jag skall ta på mig följande dag. Jag ser framför mig en kombination av ljus skjorta, mörka jeans, en donegal tweed kavaj och en mörkbrun halsduk som jag nyligen köpt. Den mörka halsduken matchar dessutom perfekt med mina nya glasögonbågar. Jag förargas över att inte kunna ha på mig halsduk på kontoret och planerar istället använda den planerade klädkombinationen i helgen medan jag flanerar på stan.

Vid taket nära min ytterdörr håller den neutralt ljusa tapeten att lossna och avslöjar en tokful, gul blommig tapet. Ända sedan jag flyttade in har jag funderat på att limma det lösa hörnet, som verkar växa sig större och större, men kommer det verkligen att förbättra min livskvalitet i förhållande till mängden arbete jag måste utföra? Bredvid min ytterdörr står en pafflåda. Jag älskar den här lådan, eftersom den är perfekt storlek för att förvara reklampost i. Den var dessutom gratis.

Väggarna i mitt kök är mochabruna, målade av en tidigare boende som tydligen inte var intresserad av inredning. Jag har funderat på att måla om men spenderar inte tillräckligt med tid i mitt kök för att anse det viktigt. Min mikrovågsugn står på en låda på golvet, eftersom det endast finns ett eluttag. I lådan har jag dricksglas, tallrikar och bestick som jag inte behöver. Jag använder bara två tallrikar. Jag kunde klara mig med en men bestämde mig för att lyxa till det lite. Detta är mitt kungarike.

 

Fortes fortuna adiuvat