Distraherad av min egen spegelbild

av Serpens Albus

Tisdag kväll på gymet. Jag har just ägnat 40 minuter med att tortera mina ben och befinner mig nu på cross-trainern för ett 20 minuters konditionspass. Jag hade på mig en beige kavaj idag på jobbet, eftersom jag hade förväntat mig bättre väder. Istället bestämde sig moder natur för att påminna oss om att hösten är på antågande. Det här förargade mig eftersom jag ansåg att mina kläder inte riktigt matchade vädret.

Jag har upptäckt ett förundrande fenomen på nattklubben, som jag ännu inte riktigt har listat ut en vettig förklaring till. Om man någonsin varit på en nattklubb vet man hur märkligt det är att en brud faktiskt får vara helt totalt ifred på dansgolvet. I 99% av fallen står det en ansamling män guppande runtomkring som sjölejon väntandes på en skadad säl, i deras försök att mer eller mindre ragga på damerna. Då och då kan man dock upptäcka kvinnor som inte har en endaste man runt sig på dansgolvet. Då handlar det heller inte om överviktiga, svettluktande brudar. Oftast ser dessa kvinnor faktiskt väldigt bra ut. Vad i hela fridens namn är det som gör dessa kvinnor oåtkomliga?

På tv:n som hänger på väggen mittemot mig snurrar en Jennifer Lopez-video. Jag tittar en stund tills jag blir distraherad av min egen spegelbild.  Jag har satt in linser idag, vilket betyder att jag ser skarpare än vanligt och kan studera svettdropparna som rinner nerför mina arbetande bröstmuskler.

Fortes fortuna adiuvat