Vet egentligen någon att de är snygga?

av Serpens Albus

I ett virrvarr av klickningar från ett ställe vidare till ett annat snubblar jag in på ett blogginlägg med en copy-paste:ad text som lyder: ”I wonder what it feels like to be one of those pretty girls that all of the guys want”. Jag blir fascinerad eftersom skribenten är, av hennes egna bilder att döma, långt ifrån oattraktiv och högst antagligen får en hel del uppmärksamhet av det motsatta könet. Jag blir nästan smått upprörd och funderar en stund på att ifrågasätta henne men avstår från att lämna en kommentar eftersom det kunde uppfattas som något slags klumpigt raggningsförsök. Sådant är en mans trångmål.

Jag är även t.ex smått fixerad vid skor eftersom det för några år sedan var inne för kvinnor att bära de där fruktansvärd säck-liknande tröjorna, ett bälte upphissat under brösten, svarta leggings och låga skor. Då jag såg någon som faktiskt råkade våga använda klackar ville jag nästan krama dem eller åtminstone ge en komplimang för deras utmärkta klädval. Jag har aldrig gjort någondera (mot någon jag inte redan känner) eftersom jag är säker på att det skall tas på fel sätt, ungefär: ”Jättesnygga skor…vill du komma med hem och äta makaroner?”. Makaroner betyder här då något helt annat. Jag skulle aldrig släppa en kvinna att äta mina makaroner, de vill jag ha själv.

Nåja, kanske jag inte skall vara alltför hård mot unga fröken Bloggerska. Trots att jag har gått på gymet fyra gånger i veckan på ett nästan religiöst sätt i tio år ifrågasätter jag själv konstant mitt eget utseende och huruvida jag är i bättre form än medelmåttan. Det är därför jag blir en aning chockad då en homosexuell man utanför McDonalds tycker att jag är snygg och undrar ifall jag inte i alla fall är liiite nyfiken på män på ”det sättet”. Nåja, kanske han bara imponerades över hur jag använde mina ingenjörssuperkrafter för att reparera hans hjälm* (i sammanhanget kanske det här låter lite halvsnuskigt men det är det faktiskt inte, han bar omkring på en moped-/motorcykelhjälm).

Fortes fortuna adiuvat

 

*Vid korrekturläsningen fann jag det intressant att jag här omedelbart bortförklarar det hela istället för att säga: ”Hell YEAH, jag är skitsnygg!”