Nattens massaker

av Serpens Albus

VARNING, FÖLJANDE TEXT INNEHÅLLER EXTREMT GRAFISKT MATERIAL OCH BÖR INTE LÄSAS AV NÅGON

Klockan är ungefär halv sex på morgonen. Jag ligger vaken i sängen och försöker sova, vilket är totalt omöjligt eftersom det är alltför varmt i rummet trots att min balkongdörr står på vid gavel. Jag slumrar till någon minut men väcks återigen av känslan av svettdroppar som sakta rinner ner på mitt bröst.

Jag stiger upp ur sängen och går in i köket. Jag sticker in mitt huvud i kylskåpet men inser snabbt att det inte är någon långvarig lösning på mitt problem. Min blick söker av det lilla utrymmet som jag kallar ”kök”. Min blick fastnar på en osthyvel med mintgrönt skaft. Efter att ha studerat föremålet i vad som verkar vara en absurt lång tid, tar jag upp hyveln. Den har alltid skärt för tjocka ostskivor men för detta ändamål ärden perfekt.

Bladet skär in i min vänsterarm med lätthet och en tjock skiva hårbeklädd hudfaller till golvet. Blod börjar sippra nerför min arm och samlasi en pöl på golvet medan jag metodiskt fortsätter arbetet. Snart har jag en liten hög av vad som ser ut som tjocka, blodiga baconskivor på golvet. Jag svettas inte mer. Jag vaknar när jag hör kyrkklockan slå 12. Jag går in i köket och börjar koka gröt. Det finns inte ett spår  kvar av nattens massaker.

Fortes fortuna adiuvat