30-dagars veckoslut

av Serpens Albus

Det är något speciellt med sista arbetsdagen innan sommarsemestern. Det påminner faktiskt lite om sista skoldagen, eller så är det bara jag som befunnit mig i arbetslivets ekorrhjul så länge att jag glömt bort hur det var då sommarlovet kom. Det är ingen gemensam avslutning där alla stänger av sin dator och samtidigt springer ut för att möta sommaren men ändå finns den där; en känsla av förväntan.

Det känns som om alla tar det lite lugnare sista arbetsdagen. Arbetsborden städas och det gamla året avslutas symboliskt med att man kastar bort alla gamla papper som man samlat på sig.

Jag har egentligen inga direkta planer för min semester. Jag kan tänka mig att sitta på balkongen och vräka i mig en liter jordgubbar, sitta på Strampen en kväll och vräka i mig cokis eller besöka McDonalds för att vräka i mig en av de där nya 1955-hamburgarna jag såg reklam för. Förutom det är min plan följande:
A)      Kom på något att göra
B)      Gör det
C)      Upprepa A

Mitt 30 dagar långa veckoslut börjar…nu.

Fortes fortuna adiuvat