Det kommer alltid att finnas folk som inte kan knarka ansvarsfullt

av Serpens Albus

Idag fick jag lära mig att man som ammande mamma kan ha vitkålsblast runt brösten. Det var något med att kålen suger ut extra vatten eller något liknande. Jag blir alltid lika överraskad då jag hör om saker jag aldrig i hela mitt liv ens har hört ett knyst om, speciellt i detta fall då metoden låter som något man kom på under 1700-talet. Nåväl, barnafödandet har ju i sig inte förändrats speciellt mycket heller. Jag menar, kom igen, det är ju trots allt lite stenålders att klämma ut en unge genom…ja…ni vet.

Resten av morsdagen spenderade jag med att fundera över drogbruk. Igår kväll satt jag och kollade på interjuver med Charlie Sheen på youtube. Sheen har på senare tiden hamnat i blåsväder över sina episka fester med minst sagt överdrivet drog-och alkoholbruk. Själv är jag av åsikten att så länge man inte skadar andra är det fritt fram att göra precis vad man vill om det så betyder att man injicerar heroin i ögonen.

Emellertid är jag en aning kluven i just denna fråga, eftersom människor bevisligen inte kan hantera sitt bruk av illegala droger. Det finns alltid människor som tar det till överdrift och låter det gå ut över andra. Kanske de börjar stjäla grejer för att ha råd eller så behöver de helt enkelt vård för att inte dö i rännstenen. Det kommer alltid att finnas folk som inte kan knarka ansvarsfullt. Så vad gör man? Kanske man helt enkelt skulle ta och legalisera droghandeln, all droghandel. Kanske till och med staten skulle kunna ta fram nya, intressanta designerdroger för den festande ungdomen. Sätt på en knarkskatt för att finansiera vården av människor som tar det för långt och sälj i Alko. Vem vet, kanske det skulle bli lite pengar över för att driva Yle också.

Fortes fortuna adiuvat