Mysmammabloggaren behövde en ny mugg

av Serpens Albus

Det fanns en tid då jag respekterade parkeringsrutor avsedda för barnfamiljer, vilka numera är en vanlig syn. Det var nog inte egentligen så mycket för att jag tänker på de stackars föräldrarna som måste hålla reda på sina ungar så att de inte springer ut framför någon bil eller smäller upp dörren i sidan på bilen bredvid, såna lyckor hör väl egentligen bara föräldraskapet till. Det handlade väl nog mer om min oproportionellt stora respekt för auktoriteter. Om det är skyltat att parkeringsrutan är avsedd för barnfamiljer är det så och inget mer snack om saken.

Så tänkte jag ända tills jag nyligen var på besök hos en av mina vänner som lyckats med att föra sina gener vidare. Jag noterade då att ungarna skulle läggas till sängs redan 8-halv 9tiden och plötsligt slog det mig; jag handlar rätt ofta just den tiden eftersom det är då jag är på väg hem från gymet. När jag tänkte närmare på saken insåg jag att jag faktiskt ytterst sällan ser mysmammabloggarens trötta blick i Minimani halv 9 på kvällen.

Naturligtvis parkerade jag direkt vid dörren, i en stor ruta avsedd för familjer, redan följande kväll. Naturligtvis möts jag nästan direkt av en pappa med två ungar i släp. Mysmammabloggaren behövde antagligen en ny mugg att fotografera på kvällen. Eller så var det helt enkelt vampyrer som handlade lite färskt koblod, kanske åt mysvampyrmammabloggaren att sitta och sörpla ur sin nya mugg sen då ungarna lagt sig.

Fortes fortuna adiuvat