Kanske de helt enkelt antar att jag är transvestit

av Serpens Albus

Jag befinner mig i Vero Moda. Just det, inte på Jack&Jones, mans-sidan, utan på delen med kvinnokläder. Jag borde veta bättre än att shoppa med en kvinna. Det är en något förnedrande upplevelse eftersom man känner sig lite som en hund i koppel; ”kom, kom, nu ska vi prova, plats, vänta här”. Medan jag väntar noterar jag att en del av försäljarna ler och säger ‘hej’ men ingen av dem frågar om jag behöver hjälp. Jag behöver inte hjälp men hur kan de vara så säkra?

Tänk om jag faktiskt är där för att köpa lite kvinnokläder, då borde väl jag om någon behöva lite hjälp för att kanske mjuka upp mina annars så maskulina former. Kanske de helt enkelt antar att jag är transvestit och därför är mer i kontakt med min feminina sida, vilket har resulterat i ett så pass välutvecklat sinne för mode att den hjälp de kan erbjuda inte är behövlig.

Jag skulle faktiskt kunna arbeta i en klädbutik eftersom jag har utvecklat ett öga för vad jag tycker är snyggt och inte. Jag skulle kunna bli en ”manlig provrumskonsult”, vilket skulle gå ut på att jag skulle sitta bredvid provrummen i en stol och läsa en tidning. Då kvinnorna kommer ut för att spegla sig (de kommer alltid ut för att stå fem minuter och vända och vrida på sig medan de drar lite i plaggen och lägger huvudet på sned, eftersom det tydligen ger en mer realistisk vinkel) kan jag säga åt dem vad som passar och inte passar. Jag tror detta skulle göra världen till en bättre plats, åtminstone lite snyggare. Kanske man äntligen skulle få bort leggings, bälten högt uppe under brösten och den otroligt fula ”bekväm-stilen” med haremsbyxor som gör att man ser ut som man skitit ner sig.

Fortes fortuna adiuvat