Jag skall starta ett krig!

av Serpens Albus

Aah, äntligen var kvinnodagen förbi och vi män kan återgå till att bygga glastak och komma på nya sätt för att förtrycka kvinnor på våra månatliga patriarkat-möten. Ett av kvinnodagens syften var enligt Vasabladet att befrämja fred. Eftersom kvinnodagen är över kan jag så äntligen starta mitt eget personliga krig. Jag har funderat på det ett tag och nu då våren är på kommande anser jag att det är rätt tidpunkt. Jag skall starta ett krig mot ”prylar”.

Jag hatar krimskrams och små saker som inte egentligen fyller någon uppgift. Jag gillar inte att jag har dvd-filmer jag bara sett en enda gång och kläder i mitt skåp som jag någon gång har använt eller har tänkt använda men som jag egentligen vet att jag aldrig kommer att ta på mig. Varje gång jag tänker på det spyr jag lite i munnen och får en mildare panikattack. Till exempel har jag säkert tio t-skjortor med tryck, eftersom dessa var väldigt inne för ett antal år sedan. Jag har inte använt någon av dessa på över ett år, mycket beroende på att jag försöker skapa en lite mer ”mogen” stil. Jag har även en kostym som jag aldrig mer kommer att ta på mig eftersom den köptes för många år sedan då jag ännu inte visste ett piss om hur en kostym skall sitta, vilket naturligtvis resulterade i en kostym tre storlekar för mycket. Tjejen som sålde den till mig försäkrade emellertid att den satt bra. Jag förbannar henne i mina tankar varenda kväll innan jag somnar.

Det är dylika saker jag skall starta ett krig mot. Mitt mål är att bli av med så mycket prylar som möjligt. Röda korset kommer att få några kassar kläder, inte för att jag bryr mig om fattiga och vill ge någonting tillbaka utan för att det är enkelt. Jag har länge tänkt på att försöka sälja allt men jag kommer mig aldrig för. Det har blivit precis som med den där vita tröjan jag en gång köpte och tänkte använda; det händer aldrig. Att ge bort skiten är snabbare. Jag försöker ännu klura ut ifall jag skall behålla mina böcker eller ej. Å ena sidan gillar jag inte att jag aldrig läser dem på nytt men jag gillar att ha böcker, eftersom jag tror det ge ett sken av att vara smartare än vad jag egentligen är. Jag skall åtminstone försöka tunna ut min samling en aning, skänka dem till biblioteket om de tar emot böckerna. Kanske jag kan behålla de bästa, såna som gör att jag verkar intelligent och påläst, som den där Transformers-tidningen från 80-talet.

Fortes fortuna adiuvat